BelediyeŞikayet

Belediye Şikayet, yerel yönetimlerle halk arasında karşılıklı iş birliği ve fayda sağlayarak halkı, çözümün bir parçası haline getirmeyi amaçlayan bağımsız bir platformudur.

Kullanıcılar ve belediyeler arasında akıcı ve şeffaf bir iletişim sağlayarak şikayet, talep ve önerilerin ilgili kurumlara iletir. Süreçle ilgili rapor ve geri bildirimlerde bulunur.

Belediye Şikayet, bağımsız bir iletişim platformudur. Herhangi bir kuruma bağlı değildir.

Yeni Üye Kayıt formunu ( Üye Ol ) doldurarak veya Anasayfa'daki "Giriş Yap" sekmesinden Facebook hesabınızla giriş yapabilirsiniz.

Ana Sayfa üzerinden arama yaparak ilgili belediyenin profiline ulaşabilir ve yeni şikayet oluşturabilirsiniz.

Şikayetinizin fotoğraf ve videosunu şikayet kaydınıza dosya ekle butonundan Ekleyebilirsiniz.

Şikayetinizin konum bilgilerini paylaşmanız şikayetin çözüme kavuşturulmasında süreci hızlandırıcı bir rol oynamaktadır.

Şikayet ve taleplerini ileten kişilerin gizlilikleri kullanıcı sözleşmesi ile korunmaktadır. Kişisel bilgilerin talep edilmesi şikayetlerin takibini sağlamak amaçlıdır.

Şikayetiniz çözüm odaklı bir iletişim kurularak ilgili belediyeyle paylaşılır. Kullanıcı sözleşmesine göre nefret söylemi ve hakaret içerikli gönderiler filtrelenerek siteden kaldırılır. Bu durumda kullanıcı uygunsuz durum hakkında bilgilendirilir.

Platform üzerinden şikayetlerinizin yanı sıra öneri ve talepleriniz de belediye yönetimleri tarafından şikayetlerinizle aynı sistemde değerlendirilir.

Şikayetiniz oluşturulduktan sonra sizlere mail yoluyla iletilen şikayet takip numarasıyla yapabilirsiniz.

Belediyelerin şikayet süreçlerinin kullanıcılar tarafından değerlendirilmesi Belediye Karnesi’ne yansımaktadır. Puanlama sistemi belediyeleri harekete geçirici bir etkiye sahiptir.

Belediye Şikayet’e oluşturduğunuz şikayet kaydınızın sonuçlandığında mail ve mesaj ile bilgilendirilirsiniz. Çözüme ulaşan probleminizden sonra, şikayet kaydınızı kapatmanız talep edilir. Şikayetinizi kapatırken, ilgili belediyeyi puan sistemi üzerinden değerlendirmeniz şikayet kaydı sürecinin tamamlanmasının bir parçasıdır. Belediyelerin memnuniyet oranlarına göre en yüksek değerlendirmeye sahip belediye haftanın belediyesi seçilir.

Belediye Şikayet; gerçek kişilerin sorun ve talepleri belediyelere iletir. Platformun güvenilirliğini ve süreç takibini sağlamak adına şikayet oluştururken vatandaşlık bilgisi istenmektedir.

Belediye yönetiminin sorumluluğunda olan tüm konularda şikayet ve talepler iletilebilir.

Şehir planlama ve tasarımı, çevre düzenlemesi, parklar ve kamusal alanlar, işletmeler, kültür ve sosyal işler, muhtarlık, ruhsat ve denetleme, sosyal yardım, sokak hayvanları ve veterinerlik, sağlık düzenlemeleri, temizlik işlerinin tamamı belediyelerin sorumluluğundadır. Sokak lambaları, çöp toplama, geri dönüşüm, sokak hayvanlarının barınma ve sağlık yardımları, bina ihlali, kaldırım, trafik, altyapı, sosyal etkinlikler, toplu taşıma, yaya trafiği, ağaçlandırma gibi hizmetleri kapsar.

Platform; kentsel sorunlarda vatandaşların katılımcı rol oynamasını sağlar. Sadece kendi belediyeniz özelinde sorun bildirmekle sınırlandırılmazsınız. Türkiye’de bulunan 1398 Belediye için şikayet ve önerilerinizi ilgili yönetimlere iletebilirsiniz.

Belediye Şikayet profilinizin sahte şahıslar tarafından oluşturulmaması için kullanıcılarımız güvenliğini koruyabilmemiz isminizi vermenizi gerektirmektedir. Kişisel bilgileriniz Gizlilik Sözleşmesi’yle( Gizlilik Sözleşmesi ) güvence altına alınmaktadır.

Tüm akıllı telefon, tablet ve akıllı televizyonlardan Belediye Şikayet profilinize giriş yapabilir, yeni şikayet oluşturabilir ve mevcut kayıtlarınızı takip edebilirsiniz.

Belediye Şikayet, yerel yönetimler ve vatandaşlar arasında yapıcı ve olumlu diyalog kurma amacını taşır. Yönetim ve halk arasında iletişim eksikliğini yok etmek için yönetime kamuoyu baskısı yapar. Bu süreç belediye tarafından görmezden gelinirse, yönetimin kurumsal itibarını düşürücü bir iletişime sebep olur. Belediye Şikayet’in puanlama sisteminde ilgili kurum olumsuz etkilenir.

Belediye Şikayet üzerinden oluşturduğunuz kaydınızın ilgili belediye tarafından cevaplanması için süre sunulur. Bu süre zarfında belediyenin kaydınızı cevaplandırması gerekmektedir. Aksi takdirde bu durum ilgili belediyenin Memnuniyet Oranına olumsuz yansır.

Belediye Şikayet, bağımsız bir kamuoyu platformudur. Belediye Karnesi ve Memnuniyet Oranı gibi değerlendirme mekanizmaları sayesinde etkili geri bildirim alınmasını sağlar. (Sizin taraftan birkaç bilgilendirme almamız gerekiyor)